Komunikačný akčný plán
Ako správne komunikovať?
Komunikácia predstavuje kľúčovú úlohy vo všetkých oblastiach Regionálnej rozvojovej agentúry. Cieľom komunikačného akčného plánu RRA SP je informovať širokú verejnosť o programoch EÚ a investíciách prúdiacich do regiónu a zároveň zabezpečovať komunikáciu s potenciálnymi príjemcami pomoci o možnostiach, ktoré poskytujú štrukturálne fondy a iné fondy pre región.
Typ poskytovaných informácií:
- strategické informácie (právne regulatívy relevantné pre samosprávne kraje z EÚ a celonárodného pohľadu),
- strategické plány na regionálnej úrovni, dlhodobé plány regionálneho rozvoja, regionálne priority),
- všeobecné informácie o programoch (témy, priority, opatrenia),
- výzvy (smernice, manuály, harmonogram),
- možnosti budovania partnerstiev v SR a zahraničí,
- obchodne orientované informácie,
- vplyv/výsledky projektov na regionálny rozvoj, progres, úspešné príklady z praxe,
- informácie o aktuálnych potrebách konečných užívateľov pre riadiace orgány a BSK.
Používané komunikačné nástroje:
- komunikácia tvárou v tvár, poradenstvo,
- písané nástroje: newsletter, výročná správa, brožúry, letáky, listy/korešpondencia, dotazníky, atď.,
- elektronické nástroje: web stránka, e-maily, elektronický newsletter, virtuálna knižnica, diskusné fórum, CD-Rom, video,
- akcie: semináre, informačné trhy, dni otvorených dverí, workshopy, konferencie, festivaly, aktivity susedstva, otváracie semináre, atď.,
- tlač: noviny, rádio, TV (národné, regionálne), interview s novinármi, tlačové konferencie, press-tour, atď.,
- začlenenie sa do aktivít ostatných (BSK, ostatné RRA, Ministerstvo výstavby a regionálneho rozvoja),
- komunikačná pracovná skupina (zabezpečuje priamu pravidelnú komunikáciu, transparentnosť informácií a spätnú väzbu v úzkej spolupráci s Monitorovacím Výborom. Skupina je zložená zo zástupcov RRA, BSK a MVRR SR).
Cieľové skupiny:
- Interné cieľové skupiny:
- Integrovaná sieť RRA,
- Bratislavský samosprávny kraj,
- Ministerstvo výstavby a regionálneho rozvoja SR a ostatné ministerstvá,
- Európska Komisia.
- Externé cieľové skupiny:
- verejný sektor: obce, mikroregióny, združenia miest a obcí, verejné inštitúcie (školy, univerzity, vzdelávacie organizácie atď.), štátne inštitúcie (úrady práce, krajské školské úrady, atď.),
- súkromný sektor: obchodné spoločnosti/malé a stredné podniky, združenia podnikov/podnikateľov (obchodné komory, podnikateľské kluby, živnostenské komory, živnostníci), sociálni partneri,
- neziskový sektor: BIC, RPIC, regionálne rozvojové organizácie, nadácie, občianske združenia a lokálne komunity,
- koneční prijímatelia pomoci fondov EÚ,
- medzinárodné organizácie a inštitúcie,
- široká verejnosť.
|
|